پسته قوطی در فضا به مدت هزار سال می ماند

پسته قوطی همچنین به عنوان یک ماده غذایی ضد پیری عمل می کند که می تواند به شما کمک کند جوان تر به نظر برسید.

علاوه بر این، پسته حاوی مقدار زیادی بیوتین است که اساسا با ریزش مو مبارزه می کند. عامل اصلی که منجر به ریزش مو می شود کمبود بیوتین است، بنابراین خوردن پسته به تغذیه موهای خشک و افزایش انعطاف پذیری موها کمک می کند.

به دلیل تمام این فواید، بیشتر ورزشکاران این آجیل مغذی را در رژیم غذایی خود دارند. یکی دیگر از دلایل مفید بودن این آجیل برای آنها این است که بسیاری از ورزشکاران به خصوص خانم ها دچار کمبود آهن هستند و آهن یک ماده معدنی مهم برای عملکرد بهتر در ورزشکاران است. آهن برای ایجاد هموگلوبین که اکسیژن را حمل می کند و به بهبودی سریعتر کمک می کند، حیاتی است.

مزایای ذکر شده مصرف پسته تنها بخشی از فواید بی شمار آن است.

انصافاً می توان نتیجه گرفت که مصرف پسته برای همه افراد در رده های سنی مختلف بسیار مفید است و وجود این مغز در رژیم غذایی می تواند ما را به داشتن بدن و سبک زندگی سالم تر سوق دهد.

پسته یک ماده غذایی با شاخص گلیسمی پایین در نظر گرفته می شود، به این معنی که ما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد و باعث افزایش آهسته سطح قند خون می شود، بنابراین به ویژه برای کسانی که از دیابت رنج می برند مفید است.

پسته حاوی آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به سایر مغزها و دانه ها است. آنتی اکسیدان ها موادی هستند که ممکن است از سلول های بدن انسان در برابر رادیکال های آزاد که نقش مهمی در بیماری های قلبی، سرطان و سایر بیماری ها دارند، محافظت کنند.

در میان آجیل، پسته دارای بیشترین میزان لوتئین و زآگزانتین است که آنتی اکسیدان های بسیار مهمی برای سلامت چشم هستند. آنها از چشمان ما در برابر آسیب ناشی از نور آبی و دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن محافظت می کنند.