مصرف بادمجان در بازار تهران از نقایص مادرزادی جلوگیری کند

بادمجان در بازار تهران ممکن است به بهبود تراکم مواد معدنی استخوان و کاهش خطر پوکی استخوان کمک کند. این سبزی حاوی مواد مغذی مانند کلسیم، منیزیم و پتاسیم است که به تقویت استخوان ها کمک می کند.

ممکن است سلامت چشم را ارتقا دهد
بادمجان سرشار از لوتئین است. آنتی اکسیدان ممکن است از دژنراسیون ماکولا مرتبط با افزایش سن، که علت اصلی نابینایی و اختلال بینایی است، جلوگیری کند.

تحقیقات طولانی مدت بیشتری برای درک اثرات بالقوه محافظت از بینایی بادمجان در انسان مورد نیاز است. ممکن است سلامت استخوان را افزایش دهد.

جهان طی دو دهه گذشته شاهد افزایش باورنکردنی در تعداد افراد مبتلا به کم خونی بوده است. طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، امروزه بالغ بر 1.62 میلیارد نفر به کم خونی مبتلا هستند.

کمبود آهن یکی از علل اصلی کم خونی است که علائمی مانند سردرد، ضعف و مشکل در تمرکز دارد. بنابراین، پزشکان رژیم غذایی غنی از آهن را برای مبارزه با کم خونی پیشنهاد می کنند.

بادمجان حاوی حدود 0.2 میلی گرم آهن در هر 100 گرم است. این سبزی مغذی همچنین سرشار از مس است (حدود 0.173 میلی گرم در 100 گرم) (18). این دو ماده معدنی برای کمک به تولید و توزیع مناسب گلبول های قرمز با هم کار می کنند و در نتیجه انرژی را افزایش می دهند.

مطالب مرتبط: 12 درمان خانگی برای درمان کم خونی – علائم، علل، و نکات رژیم غذایی

بادمجان حاوی اسید فولیک است که برای زنان باردار ضروری است (22). مصرف یک رژیم غذایی غنی از اسید فولیک ممکن است به جلوگیری از نقایص مادرزادی کمک کند. کمبود فولات منجر به ناهنجاری در مادر و جنین می شود (23).

10. ممکن است سلامت پوست را بهبود بخشد
بادمجان سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتوسیانین ها (ترکیبات طبیعی گیاهی) و آنتی اکسیدان ها است. شواهد حکایتی نشان می دهد که اینها ممکن است به بهبود درخشندگی پوست و کاهش سرعت پیری کمک کنند. با این حال، هیچ مدرک علمی برای اثبات این ادعا وجود ندارد.

زنان قرن پنجم چین از رنگ سیاه ساخته شده از بادمجان برای لکه دار کردن دندان های خود استفاده می کردند.
حال بیایید نگاهی به اطلاعات تغذیه ای بادمجان بیندازیم.

مطالب مرتبط: 10 درمان خانگی موثر برای جوانسازی پوست