ریختن شیره خرما عربی در آش یکی از غذاهای اصلی لبنان است

شیره خرما عربی جدا از نوع پر مصرف خرمای تازه و خشک، یکی دیگر از انواع رایج مصرف خرما است. این شیره فوق العاده خوشمزه و با طعم شیرین از خرمای طبیعی تهیه شده و به صورت بسته بندی شده موجود است.

آب خرما یک مقوی سلامت طبیعی برای کودکان و بزرگسالان است. بیایید در مورد بهترین فواید آب خرما و عوارض جانبی آن بیشتر بدانیم.

شیره خرما یا شیره خواجور از مخلوط کردن خرمای از قبل خیس شده با آب یا شیر تهیه می شود.

شیره خرما با داشتن قندهای طبیعی بالا، طعم بسیار شیرینی دارد. مانند شربت در مقادیر کم مصرف می شود یا در دسرها و اسموتی ها اضافه می شود. شیره خرما توسط برندهای زیادی در بازار عرضه می شود.

شیره خرما مملو از خوبی های طبیعت است. این میوه سرشار از آهن، فولات، کلسیم، منیزیم، فسفر، روی و سایر ویتامین‌های کلیدی مانند B1، B2، B3 و C است. مصرف منظم آب خرما باعث می‌شود از مصرف مکمل‌های ویتامین مصنوعی خودداری کنید.

شیره خرما علاوه بر کمک به سلامت استخوان ها، یک اکسیر برای بیماران کم خون است.

شیره خرما یک نوشیدنی بهداشتی فوق العاده است که می توانید هر روز از آن لذت ببرید. با این حال، مقادیر بالای قندهای طبیعی مانند فروکتوز، گلوکز و ساکارز آن را برای بیماران دیابتی نامناسب می کند.

همچنین به بیماران پیش دیابتی و کسانی که سابقه خانوادگی دیابت دارند توصیه می شود که بیش از ½ فنجان در روز مصرف نکنند. افراد سالم می توانند حدود 1 فنجان از آب خرما را با شیر یا آب مصرف کنند.

بیایید نگاهی به برخی از فواید شگفت انگیز شیره خرما برای سلامت، مو و پوست شما بیاندازیم. بیایید نگاهی به آنها بیندازیم.

به گفته متخصصان، مصرف روزانه مقداری شیره خرما پوستی درخشان را تضمین می کند که می توانید با غرور خود را به رخ بکشید.

آب خرما که منبع خوبی از ویتامین C و D است، کیفیت پوست شما را بهبود می بخشد و خاصیت ارتجاعی آن را افزایش می دهد. به کاهش علائم پیری کمک می کند و درخشش طبیعی را از درون ایجاد می کند.