بزرگ ترین مرکز گلاب طب سنتی

خریدو فروش گلاب اصل در ایران، ازگذشته های دور تا کنون رایج بوده است. گلاب طب سنتی، که در گذشته به آن شربت جُلّاب می گفتند، از داروهای نشاط آور طب سنتی ایرانی بوده که از آن برای تقویت و بهبود وضعیت قلب و وضع کلّی و عمومی بدن و همچنین درمان مریضی های سوداوی استفاده می شده است.

بزرگ ترین مرکز گلاب طب سنتی

خواص درمانی گلاب در طب سنتی

خواص درمانی گلاب در طب سنتی

خواص درمانی گلاب بسیار زیاد است؛ طبع گرم گلاب، آرامش بخش بوده و برای درمان اضظراب مفید می باشد. گلاب همچنین باعث تقویت اعصاب  می شود. گلاب فرحبخش بوده و خاصیّت ضد افسردگی دارد. مصرف گلاب در درمان مشکل بی خوابی انسان نیز می تواند موثّر باشد.

زندگی صنعتی امروزی، آلاینده های زیادی وارد آب و هوا و به طور کلّی، اکو سیستم کرده است. این آلودگی ها، سبب  مبتلاشدن انسان به سرگیجه ها و سردرد های گوناگون، می شود. مصرف کردن گلاب و بوئیدن آن، می تواند برای درمان این سردرد ها و سرگیجه ها مفید است.

از خواص گلاب دو آتیشه برای پوست صورت، به ویژه پوست های خشک، استفاده نمود. همچنین به جای استفاده از تمیز کننده های شیمیائی پوست، که مصرف آن ها ممکن است عوارضی برای بدن داشته باشد، برای تمیز کردن پوست، می توان از گلاب طبیعی استفاده نمود. بعد از هر بار حمام کردن، مالیدن گلاب بر پوست بدن، می تواند در جوان ماندن پوست انسان موثر باشد.

از دیگر خواصّ گلاب، ضد عفونی کنندگی آن می باشد که باعث می شودگلاب به عنوان یک گزینه خوب برای شستشوی زخم ها و شستن چشم ها، معرفی شود. همچنین در طب سنتی، از گلاب به عنوان مسکّن درد دندان استفاده می کردند.

درمان بیماری های گوارشی با گلاب

درمان بیماری های گوارشی با گلاب

مصرف گلاب می تواند در درمان بیماری های گوارشی نیز مفید باشد؛ گلاب، تقویت کننده قلب معده بوده و مصرف آن باعث کاهش دردهای ناشی از بیماری روماتیسم می شود.  اگر متبلا به حالت تهوّع و استفراغ می باشید، مصرف گلاب با خاصیّت ضد تهوعی اش، می تواند به بهبود حال شما کمک کند.

برای متبلایان به دل پیچه، به ویژه در زمانی که به دلیل ابتلای بیمار به نفخ معده، دستگاه گوارشی تحت فشار قرار می گیرد، استفاده از گلاب به عنوان یک داروی بادشکن توصیه می شود. همچنین مصرف گلاب برای جلوگیری و درمان اسهال، مناسب به نظر می رسد.

افرادی که دارای مزاج گرم می باشند و به همین دلیل، به خونریزی در لثه و مخاط دهان مبتلا شده اند، شستن دهان با گلاب، بوییدن و خوردن آن توصیه می شود. علاوه بر این، غرغره ی گلاب طبیعی، برای کاستن از التهاب لوزه ها، حنجره، کام، حلق موثر است.گلاب همچنین برای کسانی که مبتلا به  خونریزی گلو و سینه می باشند مفید است.

با رسیدن فصل گرما، برخی از افراد ممکن است به گرمازدگی مبتلا شوند، برای این دسته از افراد توصیه می شود که یخ را در در درون گلاب قرار داده و پس از خنک شدن گلاب، آن را بنوشند.

اگر متبلا به بوی بد دهان هستید، برای رفع مشکلتان به شما توصیه می شود که گلاب را به صورت خوراکی مصرف کنید.

فروش گلاب طب سنتی به صورت عمده

فروش گلاب طب سنتی به صورت عمده

مراکز متعددی به عرضه و فروش انواع گلاب می پردازند؛ امّا همه این مراکز ممکن است گلاب سنتی و مرغوبی ارائه نکنند. برای این که بتوانید گلاب مرغوب سنتی خریداری کنید لازم است به چند نکته توجه کنید.

اوّلین نکته این است که تلاش کنید گلاب را از شهرهایی که گل محمّدی، که مادّه اولیّه گلاب است را تولید و کشت می کنند خریداری نمائید زیرا این شهرها خود محل تولید گل محمّدی بوده و طبیعتاٌ گلابی که میگیرند، بدون اسانس و مواد افزودنی می باشد که باعث می شود کیفیّت و خلوص گلاب اطمینان بخش تر باشد.

نکته بعدی توجه به رنگ و بوی گلاب است. گلاب درجه یک، مرغوب زلال و شفّاف می باشد و ذرّات معلق در درون آن نیست. همچنین بوی گلاب طبیعی تند نمی باشد و چند قطره از آن فضا را عطر آگین می کند.

اکر از تخصّص کافی برای تشخیص گلاب مرغوب برخوردار نیستید، توصیه می شود که برای تهیه آن از افراد خبره مشورت بگیرید و به سراغ مراکز معتبر عرضه و فروش گلاب سنّتی به صورت عمده، بروید.