آتل دست راست امکان کشته شدن میکروب ها را دارد

به 5 استخوان دست شما که مچ دست شما را به شست و انگشتان متصل می کند استخوان های متاکارپال می گویند.

در یک یا چند مورد از این استخوان ها شکستگی دارید این شکستگی دست نامیده می شود. برخی از شکستگی های دست نیاز به بستن آتل دست راست یا گچ دارند. برخی باید با جراحی ترمیم شوند.

انواع شکستگی دست

شکستگی شما ممکن است در یکی از نواحی زیر روی دست شما باشد:

شکستگی جابجا شده

اگر شکستگی بدی داشته باشید، ممکن است به پزشک استخوان ارجاع داده شوید. ممکن است برای قرار دادن پین ها و صفحات برای ترمیم شکستگی نیاز به جراحی داشته باشید.

احتمالاً مجبور خواهید بود از آتل استفاده کنید. آتل بخشی از انگشتان و دو طرف دست و مچ شما را می پوشاند. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی به شما خواهد گفت که چه مدت باید از آتل استفاده کنید. معمولاً حدود 3 هفته است.

آتل

اکثر شکستگی ها به خوبی بهبود می یابند. پس از بهبودی، ممکن است بند انگشت شما متفاوت به نظر برسد یا انگشت شما ممکن است با بستن دست به روش دیگری حرکت کند.

برخی از شکستگی ها نیاز به جراحی دارند. به احتمال زیاد به جراح ارتوپد ارجاع خواهید داد اگر:

استخوان های متاکارپ شما شکسته شده و از جای خود خارج شده اند و انگشتان شما به درستی ردیف نمی شوند و شکستگی شما تقریباً از پوست عبور کرده است و شکستگی شما از پوست عبور کرده است
درد شما شدید است یا بدتر می شود.

خودمراقبتی در منزل و ممکن است برای 1 یا 2 هفته درد و تورم داشته باشید. برای کاهش این:

یک کیسه یخ را روی ناحیه آسیب دیده دست خود بمالید. برای جلوگیری از آسیب پوست در اثر سردی یخ، کیسه یخ را قبل از استفاده در یک پارچه تمیز بپیچید.

در حالی که آتل خود را بسته اید، انگشتان خود را بیشتر به اطراف حرکت دهید آتل یا گچ خود را خشک نگه دارید. به عنوان مثال، هنگام دوش گرفتن، آتل یا گچ را در یک کیسه پلاستیکی بپیچید.